Ipsos AppLife - Kvalitativ on-the-go

21-11-2013

AppLife er den nye kvalitative appen til Ipsos som ble lansert i høst.

Nøkkelen er å forstå forbrukernes kontekst, hvor de befinner seg der og da.

AppLife treffer forbrukeren i det rette øyeblikket og gir mulighet til rask gjennomføring og respons i ulike undersøkelsessituasjoner.

Hovedområdene for bruk av AppLife er:

1. Forbruker- og kategoriforståelse
Hvem er mine (potensielle) kunder, hvordan er deres levemåte, stil og adferd i forhold til mine produkter? Hva kjennetegner adferden i kategorien? Hva er typiske brukssituasjoner?

2. Shopper- og retailforståelse
Hva karaktiserer handleadferden? Hvordan oppfatter forbrukerne min hylleplassering og innpakning i butikkhyllene i forhold til andres? Hvordan optimalisere hylledesign eller butikkplanen for å forbedre den totale handleopplevelsen?

3. Optimalisere kundeopplevelse
Hvordan beskrive veien til kjøp? Hvilke touch points blir min potensielle kunde konfrontert med? Hvordan oppfatter kundene produktet mitt eller tjenesten min? Slår en sponset event an hos kundene? På hvilken måte kan vi tilrettelegge for en bedre kundeopplevelse?

AppLife er en fleksibel mobil løsning som kan brukes i forskjellige sammenhenger: forhåndsoppgaver hjemme eller i butikken, dagbøker og visualisering med fotos og video.

Du kan starte i morgen. Ta kontakt med Alexandra Brendan hos Ipsos på 92 41 41 98 eller send henne en mail på alexandra.brendan@ipsos.com.

Last ned AppLife i Appstore eller Playstore og sjekk demoen. Logg inn med demo.applife@ipsos.com / passord: demo.